Helsingin Helpeillä ennätykselliset 172 000 asiakasta

Keskusta
11. syyskuuta 2017

Helsingissä oli vilkas matkailukausi. Viime vuonna Helsingin Helpit palvelivat 145 000 asiakasta, tänä vuonna lähes 172 000 asiakasta. Kasvua oli viime vudesta 18 prosenttia.

Tänä kesänä Helpit käyttivät ensi kertaa kiinteä palvelupistettä Helsingin päärautatieasemalla. Sen ansiosta pystyttiin palvelemaan entistä paremmin muun muassa lentokenttäjunalla saapuvia vierailijoita. Palvelupisteessä kävi keskimäärin 750 asiakasta päivässä-

Rautatieasemalla palveltiin koko kesän aikana yli 60 000 asiakasta. Se on miltei kaksinkertainen määrä kesään 2016 nähden.

– Ammattimaisesti ja näkyvästi tehty neuvonta on saanut kiitosta, samoin Helppien lämmin ja rento asenne. Tähtäämme siihen, että vierailijoille jää hyvä mieli Helsingistä. Pyrimme mahdollisimman hyvään asiakaskokemukseen ja matalan kynnyksen palveluun, Helsinki Marketingin toimitusjohtaja Laura Aalto kertoo.

Helsinki Helppejä oli tänä kesänä 22. Rautatieaseman uuden pisteen lisäksi matkailuneuvojat liikkuivat pareittain keskustan alueella ja olivat risteilyaluksia vastassa satamissa. Helpit myös jalkautuivat pienempiin risteilyaluksiin sisälle opastamaan risteilijöitä ennen maihinnousua.

Helppien kielivalikoimassa kuului 11 kieltä. Suurin ryhmä olivat suomenkieliset asiakkaat, 10 prosenttia. Saksan- ja espanjankielisiä asiakkaita oli huomattava määrä.

Matkailuneuvojat aloittivat työnsä Helsinki-päivänä 11. kesäkuuta ja päättivät kautensa 25. elokuuta

Helsinki Marketingin uuden kumppanuusmallin myötä Helsinki Helpeillä oli mukana ennätysmäärä yhteistyökumppaneita, yhteensä 55.

Lisää aiheesta
MyHelsinki