Kaupunki toivoo palautetta toiminnastaan

Uutta Helsinkiä
15. huhtikuuta 2014
Kuva: Elina Lampela Lähde: Helsingin kaupungin aineistopankki

Helsingin kaupungille voi antaa palautetta osoitteessa hel.fi/palaute. Palaute voi koskea esimerkiksi rakentamista, puistoja, katuja, päivähoitoa tai terveysasemia. Palautetta antaessa ei tarvitse tietää, mille virastolle asia kuuluu. Kaupungin yleisneuvonta eli Virka-info ohjaa hel.fi/palaute-sivulta tulleet viestit oikeaan paikkaan.

Yleisimpiä kysymyksiä ovat, mistä voi kysyä lisätietoja kaupungilta tulleesta laskusta, mistä voi hakea kaupungin vuokra-asuntoja ja mikä on pysäköinninvalvonnan puhelinnumero. Yleisimpiä kysymyksiä vastauksineen on koottu tälle sivulle.

Vastaukset viidessä arkipäivässä

Kaikkiin palautteisiin vastataan, jos palautteen jättäjä ei ole toisin toivonut. Palautteisiin pyritään vastaamaan viiden arkipäivän kuluessa. Joskus palaute voi edellyttää useankin asiantuntijan keskustelua asiasta. Tällaisissa tapauksissa asiakkaalle pyritään lähettämään väliviesti, jossa kiitetään palautteesta ja arvioidaan kuluva vastausaika.

Myös palvelukartalla voi antaa palautetta

Hel.fi/palaute-sivun lisäksi palautetta voi antaa myös Palvelukartalla osoitteessa hel.fi/palvelukartta. Palautetta annetaan kyseisen toimipisteen kohdalla. Toimipisteiden tiedoissa julkaistaan aiemmin annettuja palautteita, joiden julkaisemiseen palautteen kirjoittaja on antanut luvan.

Kaupungin neuvonta- ja asiakaspalvelunumeroita