Kuinka 3D-kaupunkimalleja voidaan hyödyntää opetuksessa? Haastekilpailu käynnistyy

Kalasatama
21. toukokuuta 2018

Helsingin kaupunki järjestää opetuspeli-haastekilpailun yrityksille. Kuinka 3D-kaupunkimalleja voidaan käyttää opetukseen soveltuvissa hyötypeleissä ja kuinka peliteknologia voidaan yhdistää innovatiiviseen uudenlaiseen oppimiseen? Haasteen virtuaalimallit ovat Kalasatama, Mustikkamaa, Korkeasaari -alue sekä Eliel Saarisen historiallisen Munkkiniemi−Haaga-suunnitelman virtuaalimalli.

Haasteet julkaistaan 28. toukokuuta Tiedekulmassa. Siellä esitellään kilpailun kulku ja tekninen ympäristö. Kilpailualueiden mallit ovat käytettävissä Unity-alustalla Umbra Composit-palvelun kautta. Kilpailun voittaja pääsee jalostamaan tuotettaan Kalasataman koulussa yhdessä loppukäyttäjien kanssa.

Kalasatama–Mustikkamaa–Korkeasaari 3D-virtuaalimalli perustuu kesän 2017 ilmakuvaukseen ja se on tällä hetkellä yksi tarkimpia kolmioverkkoteknologialla toteutettuja kaupunkimalleja maailmassa. Malli julkistetaan haastetilaisuudessa.
Eliel Saarisen Munkkiniemi-Haaga suunnitelma 1915 on suomalaisen kaupunkisuunnittelun kirkkaimpia helmiä. Vain vähäisiltä osin toteutuneen suunnitelman pienoismallia rakennettiin Hviträskin ateljeessa aikanaan lähes kolme vuotta. 3D-virtuaalimallin on toteuttanut Helsinki 3D+ tiimi vuonna 2017. Katsele mallia

Haastekilpailun järjestää 6Aika: Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt ja Avoimet Innovaatioalustat hankkeet sekä Helsingin kaupungin Helsinki 3D+, NewCo Helsinki ja Start North oppimis- ja innovointialusta.

Haasteiden julkistaminen
28.5.2018 klo 12-13.30
Tiedekulma (Helsinki Think Companyn tilat), Yliopistonkatu 4, Helsinki
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu mukaan 24.5.2018 mennessä täällä: https://floud.com/e/K9P7.

Tilaisuutta on mahdollista seurata myös etänä, ilmoittauduthan myös siinä tapauksessa ilmoittautumislomakkeella.